Tuesday, July 14, 2009

Analisa PRK Manik Urai

Kemenangan tipis PAS kepada UMNO di Manik Urai merupakan satu petanda awal bahawa kepimpinan Dato Sri Najib sudah mula diterima rakyat,begitu juga Tan Sri Mahyudin yang merupakan orang no 2 negara yang begitu mantap gandinganya dengan orang no 1 negara .

Saya penuh yakin PRU ke 13 UMNO/BN masih dapat mengekalkan pemeritahanya,sebab rata-rata rakyat yang ditemui inginkan Malaysia menjadi sebuah negara yang aman damai, makmur, selamat dan dapat berniaga dengan maju.

Rata-rata kaum cina yang ditemui mengaku undi yang diberi kepada PR pada PRU ke 12 lalu dengan tujuan memberi keseimbangan di antara parti pembangkang dengan parti pemerintah,tetapi sebaliknya yang berlaku,iaitu kecelaruan ketidak tentuan dan perbalahan politik yang berpanjangan .

Bukan nasib rakyat yang diperbahaskan di parlimen,tetapi yang diperbahaskan ialah untuk mencari kelemahan masing-masing.

Jadi-jadilah kita kena tipu sepanjang masa,terutama oleh saudara Anwar Ibrahim,Nik Aziz,Lim Kit Sing,Karpal Singh dan lain-lain lagi.

No comments:

Post a Comment